Alla inlägg under september 2010

Av Eva - 29 september 2010 21:19

Elins riddag idag..hon borstar och kratsar hovar och Manne är tålmodig..tom låter sig ledas nästan själv av lill matte..Vi tog en promenad i solskenet..underbart. Han gick bra tycker jag förutom vanliga nedförsbacken där han småstapplar ner. Har fått metacam utskrivet som vi ska börja ge  och se om det blir skillnad. Hoppas inte för det skulle innebära att han faktiskt har ont och blir hjälpt av smärtstillanden..fast det är även lite antinflammatoriskt ...ja jag blir helt snurrig på detta.

  

Av Eva - 23 september 2010 09:14

Idag provred Elin sin nya ridhjälm. Vi gick bort till "leriga stigen" bara och där ville Elin vända. Tyvärr hade hon tyglarna i händerna bakom framvalvet så hon repade sig lite när Manne körde ner huvudet i gräset.. och inga handskar...hmm jag skäms men det slutade bra och hon vill rida igen..

Manne är himla cool för det lät rätt mycket om Elin en stund..han bara stog och väntade ut det hela..

Sen är jag stenhård med att han inte får beta eller jaga träd grenar nu..varken när Elin rider eller vad vi än gör..ok om man stannar och låter han.



Här hälsar Manne på Elin första gången..typ mars -2006  

Av Eva - 20 september 2010 10:14

En stor dag..jag red ut en sväng med Manne första gången sen typ i juni efter kliniken. Han blev himla glad stor och trampade med alla 4 när jag klev upp. Sen pigg och knallade på rejält tycker jag. Men..kändes ostabil och det liksom släppte lite i vänster knä ett par ggr. inte mycket men nåt är det där. Hur som helst var han väldigt nöjd och jag med..det får bli fler såna här småturer när vi känner efter Jenny och jag. Har en ny tid inbokad i slutet på månaden på Hölö kliniken har inte bestämt om vi ska utsätta han för det eller inte..

En bild från i vintras när han fick sitt nya träns och skulle fotas av Stina som gjort det!  

Av Eva - 19 september 2010 10:15

Idag kom kiropraktorn tillbaks till Manne. Hon tyckte fortfarande att vänster sida är värre på han än höger och att han har ont i gaffelbanden på vänster fram . Det skulle kunna bero på pålagringarna att belastningen blir tokig . Hon körde med laser där och sen knäckte hon lite i korset då han återigen var lite sne inte lika mycket som sist dock och hon tyckte han gick bättre redan innan. Manne gillar INTE när hon står över honom och ska knäcka i korset..men det går med lite övertalning. Sen stretchade hon frambenet typ det vänstra rakt fram och sen utåt..det var bra skumt tyckte han men samarbetade rätt bra ändå.

Av Eva - 15 september 2010 19:20

Kom iväg på en promenad på lunchen Manne och jag..Första promenaden sen återkomsten..han blev glad och knallade på bra tycker jag..lite stelt först men sen bättre och bättre. Han har just avslutat sin andra Butta kur och på fredag kommer Kiropraktorn tillbaks och kollar han.Känns positivt nu en helt annan häst än på Utlida upplever jag iaf. Nästa gång kliver jag på och känner efter lite hur han känns.


Snygg är han ju alltid..

    


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik

Mannes gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards